18 January 2012

MY WISH...


Kata-kata dia:

Saya berdoa agar segala kebaikan yang ada pada diri saya ini dikembalikan pada ALLAH. Maksudnya setiap pujian atau anugerah yang saya terima ini sebenarnya milik ALLAH.
Tiada satu pun tersemat atau tersimpan dalam diri saya.
Saya nak elak dan minta dijauhkan daripada memiliki sifat-sifat mazmumah seperti itu.
"Dosa besar itu ialah syirik, iaitu menyembah selain daripada ALLAH. Syirik kecil itu pula ialah riak". Saya memohon keampunan daripada Al-Khaliq kerana saya manusia biasa yang tidak terlepas daripada dosa-dosa.

Saya yakin, setiap kebaikan yang ada pada diri saya ini hasil daripada berkat doa orang-orang di sekeliling saya. Doa daripada ibu bapa saya, guru-guru, sahabat handai, anak-anak murid, dan masyarakat sekeliling. Maka, mengapa saya harus mendabik dada dan menyombong diri? Andaikata saya memperoleh sesuatu kebaikan, saya harus panjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada ALLAH, dan doa ibu itu amat mujarab untuk ALLAH makbulkan. Terima kasih, mak. ;)

Ya ALLAH, ampun dosa-dosa kedua ibu bapaku, dosa guru-guruku, dosa adik beradikku, dosa sahabat handaiku, serta ampunkan dosa muslimin dan muslimat sekalian.
Ya ALLAH, janganlah ENGKAU pesongkan hati kami setelah ENGKAU memberikan rahmat.
Ya ALLAH, istiqamahkanlah kami atas jalan kebaikan dan amalan-amalan soleh.
Ya ALLAH, pasakkanlah di hati kami supaya mencari redha dan maghfirah dari-MU.
Ya ALLAH, semoga kami mati dalam keadaan beriman kepada-MU.

*Berada di kalangan mereka yang suka memberi, menjadikan saya juga seorang yang gigih untuk memberi yang terbaik. Memberi apa yang saya ada, kerana nikmat itu datangnya daripada ALLAH. ALLAHURABBI.

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...