26 January 2012

REZEKI DARI LANGIT


Semalam:

"Aduh! Teringinnye nak beli kasut tu... tapi duit tak cukup. Aku kena berjimat. Lagi pun, kasut yang aku pakai sekarang ni pun masih elok lagi... Ok, ok.." bisik hatinya.

Hari ini:

"Minah, pakai ler kasut ni. Semalam akak beli, tetiba pakai hari ni macam tak minat pulak dengan design dia. Kamu ambik lah ye...," kata kakak.

Dia: Ya ALLAH, alhamdulillah. Rezeki dari langit nih. Rezeki jangan ditolak. hehe...

"Err, semalam ada baca surah al-Waqiah ke?"

"Yup, ada lah jugak".

"Ohh, patut la murah rezeki..." =)

~ Jom, lazimi membaca surah al-Waqiah dan solat sunat Dhuha.

Dale Carnegie: Count your blessings, not your troubles!
Hitung kesyukuran, bukan kesukaran.

* Terima kasih atas pemberian buku ini!~ ;)

2 comments:

firdaushat said...

"Err, semalam ada baca surah al-Waqiah ke?" mcm pnah dgr skrip nih...hehe

sy doakan kamu jadi penulis yang hebat suatu hari nanti...

PokokHijau said...

Amin...
salah satu daripada impian yang ingin dicapai, insyaALLAH. jzkk. syukran jazilan atas doa...