Skip to main content

TERBAIK!~


Dalam pukul 2100 tadi saya ada membuat panggilan ke Celcom Centre. Kenapa? Tujuannya untuk membuat aduan bahawa setiap kali saya reload nombor telefon saya, ada satu nombor ni akan deduct akaun prepaid saya. Ohhh... sangat tidak adil... Ini tidak adil, tidak adil, tidak adil... [kata Yuna :P ) mari kita ikuti perbualan antara dua hamba ALLAH ni...


Cik M: Salam sejahtera. Saya Maizatul dari Celcom Centre. Boleh saya bantu, cik? [lebih kurang begitulah ayat seorang operator telefon... boleh diterima? huhu]
Saya: Assalamu'alaikum, saya Syikin. Saya nak tanya. Kenapa ye setiap kali saya reload nombor telefon saya, ada satu nombor ni akan deduct RM2.00 daripada akaun prepaid saya. Kenapa ek?
Cik M: Sebelum tu boleh saya dapatkan nombor IC cik?
Saya: Ok, IC saya ialah 8xxxxxxxxxxx
Cik M: Boleh saya tahu alamat rumah cik?
Saya: Alamat rumah saya ialah...........
Cik M: Ok, saya akan membuat semakan telefon cik. Ok, sebenarnya............ (cik operator memberikan penjelasan)
Saya: A'ahh, betul lah tu... saya selalu terima mesej daripada nombor 33 apa ntah. Lepas tu akaun prepaid saya akan ditolak RM2.
Cik M: Mana ada nombor '33 apa ntah' cik. (Ohhh, sempat lagi cik operator membuat lawak ye... hehe :D ) ok, cik taip perkataan ni dan hantar ke nombor ni... kalau akaun prepaid cik masih ditolak lagi, cik boleh hubungi kami sekali lagi.
Saya: Ohh, ok. Terima kasih banyak-banyak, ye.
Cik M: Ok, sama-sama.

Lepas dapat penerangan daripada cik operator, saya pun cuba taip mesej tersebut. Alhamdulillah, saya dah terima notification mengatakan saya bukan lagi subscriber kepada application tu... Thank you ALLAH.

~ Terima kasih kepada cik operator di kedai Celcom Centre, sebelah KFC Changlun.
~ Terima kasih kepada cik operator telefon di Call Centre Celcom- cik Maizatul. [cara cik Maizatul menjawab panggilan saya tadi mengingatkan kembali kenangan saya semasa menerima training sebagai seorang call operator. Trainer saya masa itu namanya Miss Mudiyana Mustafar].


"Dan Kami tidak mengutus sebelum engkau (Muhammad), melainkan orang laki-laki yang Kami beri wahyu kepada mereka; maka bertanyalah kepada orang yang mempunyai pengetahuan jika kamu tidak mengetahui." [Surah an-Nahl (16): 43]

~ Terima kasih, ya ALLAH. Semoga mereka itu sentiasa beroleh rahmat dan kasih sayang dari-MU. Awasilah setiap gerak laku mereka dan peliharalah mereka daripada sebarang kejahatan. Amin ya rabbal 'alamin.

*Kepada pengguna celcom: kalau ada masalah, boleh menghubungi no 1111. Sekian, harap maklum. (^_^)v

Comments

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

AMANAT RASULULLAH S.A.W

Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!! Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak

Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahwa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' hendaklah dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tida…