25 August 2016

OSTEMATRIX Bukan Sekadar Kalsium

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.. :)

Hari ni dah 30 Ogos 2016. Esok ialah public holiday dan hari kemerdekaan ke-59.. Bukan perihal tu yang saya nak kongsikan dengan anda semua. 

Esok ialah hari terakhir promo ostematrix. Ostematrix Shaklee ni istimewa sebab ia bukan sekadar kalsium. Ostematrix mengandungi magnesium yang membantu meningkatkan lagi serapan kalsium ke dalam badan kita dan menguatkan tulang. Kebanyakan kalsium di pasaran tidak mempunyai magnesium. 

Dalam ostematrix Shaklee juga vitamin D. Vitamin D merangsangkan penyerapan kalsium manakala boron pula membantu dalam metabolisme tulang. mangan, tembaga, dan zink pula mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang. 



Satu biji ostematrix adalah bersamaan dengan segelas susu yang kaya dengan kalsium dan juga bersamaan dengan 80 biji badam.
Antara kebaikan ostematrix ialah:
-menguatkan tulang
-mengurangkan stress
-memperbaiki masalah haid
-mengalkalikan tubuh
-mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas
-mengandungi vitamin D
-mengandungi zink, boron, dan magnesium
-memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Apakah sumber kalsium untuk badan anda? Saya memilih ostematrix Shaklee untuk menguatkan tulang dan mengelakkan osteoporosis. :)

Salam sayang,
Syikin Maarop
019-4507626

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...