Skip to main content

OSTEMATRIX Bukan Sekadar Kalsium

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.. :)

Hari ni dah 30 Ogos 2016. Esok ialah public holiday dan hari kemerdekaan ke-59.. Bukan perihal tu yang saya nak kongsikan dengan anda semua. 

Esok ialah hari terakhir promo ostematrix. Ostematrix Shaklee ni istimewa sebab ia bukan sekadar kalsium. Ostematrix mengandungi magnesium yang membantu meningkatkan lagi serapan kalsium ke dalam badan kita dan menguatkan tulang. Kebanyakan kalsium di pasaran tidak mempunyai magnesium. 

Dalam ostematrix Shaklee juga vitamin D. Vitamin D merangsangkan penyerapan kalsium manakala boron pula membantu dalam metabolisme tulang. mangan, tembaga, dan zink pula mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang. 



Satu biji ostematrix adalah bersamaan dengan segelas susu yang kaya dengan kalsium dan juga bersamaan dengan 80 biji badam.
Antara kebaikan ostematrix ialah:
-menguatkan tulang
-mengurangkan stress
-memperbaiki masalah haid
-mengalkalikan tubuh
-mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas
-mengandungi vitamin D
-mengandungi zink, boron, dan magnesium
-memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Apakah sumber kalsium untuk badan anda? Saya memilih ostematrix Shaklee untuk menguatkan tulang dan mengelakkan osteoporosis. :)

Salam sayang,
Syikin Maarop
019-4507626

Comments

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

AMANAT RASULULLAH S.A.W

Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!! Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak

Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahwa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' hendaklah dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tida…