Skip to main content

OSTEMATRIX Bukan Sekadar Kalsium

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera.. :)

Hari ni dah 30 Ogos 2016. Esok ialah public holiday dan hari kemerdekaan ke-59.. Bukan perihal tu yang saya nak kongsikan dengan anda semua. 

Esok ialah hari terakhir promo ostematrix. Ostematrix Shaklee ni istimewa sebab ia bukan sekadar kalsium. Ostematrix mengandungi magnesium yang membantu meningkatkan lagi serapan kalsium ke dalam badan kita dan menguatkan tulang. Kebanyakan kalsium di pasaran tidak mempunyai magnesium. 

Dalam ostematrix Shaklee juga vitamin D. Vitamin D merangsangkan penyerapan kalsium manakala boron pula membantu dalam metabolisme tulang. mangan, tembaga, dan zink pula mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang. 



Satu biji ostematrix adalah bersamaan dengan segelas susu yang kaya dengan kalsium dan juga bersamaan dengan 80 biji badam.
Antara kebaikan ostematrix ialah:
-menguatkan tulang
-mengurangkan stress
-memperbaiki masalah haid
-mengalkalikan tubuh
-mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas
-mengandungi vitamin D
-mengandungi zink, boron, dan magnesium
-memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Apakah sumber kalsium untuk badan anda? Saya memilih ostematrix Shaklee untuk menguatkan tulang dan mengelakkan osteoporosis. :)

Salam sayang,
Syikin Maarop
019-4507626

Comments

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

Resepi Pau Mawar

Resepi Pau Mawar
******************500g tepung pau jenama baker choice
7g double action baking powder
45g shortening
7g mauripan
3 sudu gula pasir
2 sudu besar susu pekat manis
1 sudu teh  garam halus
10 oz air biasa 235 g
10 g cream super Inti
*******
Kaya
Kaya pandan
Kacang merahCara membuat:1. Ayak tepung pau dgn double action..
2. Kemudian gaulkn shortening dan tepung menjadi serbuk roti
3. Satukan air, gula, dan susu. Larutkan. Biarkan berbuih...dalam 10 minit
4. Campurkan garam dan kacau hingga sebati.
5. Masukan air dalam tepung dan uli hingga jadi doh. Sapukan cream super pada doh....
6. Bahagi kepada 4 bahagian dan warnakan.
Uli doh licin n lembut dalam 1/2 jam kalau guna tgn.. kalau mixer dlm 10 minit @ pastikan doh sekata warnanya.
7. Timbang setiap doh 15 g dsn inti kacang 9g***Kukus hendak lah dijerang dahulu sebelum membuat pau..kalau nak pau kita wangi masa jerang, kukusan tu dicampurkan dengan 10 helai daun pandan...
Baru kukus ye...nanti puan2 semua mesti rasa…