Skip to main content

7 Tanda Hamil Bayi Lelaki

Ciri Hamil Bayi Lelaki

1. Malas Dandan
Banyak yang mengindikasikan bahwa anda sedang mengandung anak laki-laki adalah karena ibu hamil menjadi malas dandan. Ibu hamil akan sangat cuek dengan penampilan anda sehari-hari, jikalau dandan,hanya akan berdandan di saat ada acara-acara tertentu saja. Di rumah, paling malas pegang sisir dan menyisir rambut. Setiap hari sering membiarkan muka terekspose apa adanya tanpa make up.

2.Malas Masak
Salah satu ciri ciri hamil anak laki laki adalah anda malas sekali memegang piranti dapur. Memegang pisau saja anda malas apalagi jika harus memasak. Anda akan lebih suka membeli lauk dan makanan di luar dibandingkan dengan membelinya. Malas masak ini akan anda rasakan saat usia kandungan tiga bulan ke atas.

3.Wajah Terlihat Kusam
Anda juga malas melakukan perawatan wajah, misalnya saja memakai susu pembersih, toner dan berbagai rangkaian perawatan wajah lainnya. Akibatnya adalah wajah anda akan terlihat kusam, namun anda akan cuek-cuek saja dengan wajah anda. Perempuan yang saat sebelum hamil suka care dengan wajahnya, saat hamil hal itu berbanding terbalik dengan kondisi anda saat hamil.

4. Posisi Perut
Tanda kehamilan anak laki-laki, posisi perut anda tidak menggantung ke atas namun perut anda cenderung ke bawah. Jika mengandung bayi perempuan, posisi kandungan anda akan tinggi. Hal itu dikarenakan janin perempuan akan tepat berada di rahim bagian atas. Sedangkan janin laki-laki akan berada di bawah rahim atau tengah rahim, sehingga posisi perutnya akan berada di bagian bawah dan posisi kandungannya lebih rendah jika dibandingkan dengan kandungan bayi perempuan.

5. Perut Bulat Telur
Jika wanita yang sedang hamil anak perempuan akan memiliki bentuk perut yang bundar seperti buah semangka. Bagi ibu hamil yang mengandung anak laki-laki akan memiliki bentuk perut bulat elips atau bulat seperti telur.

6. Berat Badan Meningkat Drastis
Jika wanita yang sedang hamil mengandung bayi laki-laki, dia akan memiliki peningkatan berat badan yang begitu drastis seperti ciri ciri hamil anak kembar. Ibu hamil akan memiliki peningkatan berat badan lebih dari 10 kg, alasannya adalah pola makan ibu hamil itu sendiri.

7. Muncul Banyak Jerawat
Jika ibu hamil yang mengandung anak perempuan wajahnya akan terlihat bersih, namun ibu hamil yang mengandung anak laki-laki akan memiliki wajah yang berjerawat. Meskipun saat tidak hamil dia tidak pernah jerawatan, hal itu akan menjadi berbanding terbalik dengan kondisinya saat hamil.

Penyebabnya adalah peningkatan hormon ciri ciri orang hamil di dalam tubuhnya.

Kredit fb: Ayn Shariff

Comments

Nieyl said…
Salam singgah pagi jumaat :)

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

Resepi Pau Mawar

Resepi Pau Mawar
******************500g tepung pau jenama baker choice
7g double action baking powder
45g shortening
7g mauripan
3 sudu gula pasir
2 sudu besar susu pekat manis
1 sudu teh  garam halus
10 oz air biasa 235 g
10 g cream super Inti
*******
Kaya
Kaya pandan
Kacang merahCara membuat:1. Ayak tepung pau dgn double action..
2. Kemudian gaulkn shortening dan tepung menjadi serbuk roti
3. Satukan air, gula, dan susu. Larutkan. Biarkan berbuih...dalam 10 minit
4. Campurkan garam dan kacau hingga sebati.
5. Masukan air dalam tepung dan uli hingga jadi doh. Sapukan cream super pada doh....
6. Bahagi kepada 4 bahagian dan warnakan.
Uli doh licin n lembut dalam 1/2 jam kalau guna tgn.. kalau mixer dlm 10 minit @ pastikan doh sekata warnanya.
7. Timbang setiap doh 15 g dsn inti kacang 9g***Kukus hendak lah dijerang dahulu sebelum membuat pau..kalau nak pau kita wangi masa jerang, kukusan tu dicampurkan dengan 10 helai daun pandan...
Baru kukus ye...nanti puan2 semua mesti rasa…