03 December 2014

Kenapa Vitamin C Penting Untuk Kita?

Memandangkan hari ni dah masuk hari ketiga dalam bulan disember, saya nak share fungsi vitamin C kepada anda semua.. Jika anda nak tahu, vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C yang ada di pasaran. 

Apakah perbezaan vitamin C Shaklee nih? Haa.. Meh saya nak cerita.. Vitamin C Shaklee menggunakan sistem perlepasan berkekalan dalam tubuh badan manusia. Ini bererti, setiap jam vitamin C akan dilepaskan ke dalam tubuh badan manusia.

Kenapa vitamin C amat penting untuk kita? Pastinya ia mempunyai fungsi atau peranan tertentu. Fungsi Vitamin C ialah:

- Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi dan gigi yang sihat.

- Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran

- Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

- Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

- Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

- Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

- Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

- Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

- Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

- Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

- Merawat jangkitan saluran kencing.

- Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

Haa.. banyak kan fungsi vitamin C nih.. Tak hairanlah vitamin C ni sentiasa mendapat permintaan yang tinggi daripada orang ramai.. Anda nak tahu? Untuk kecantikan pun orang ambil vitamin C ni tau.. Tak yah nak keluarkan belanja yang mahal untuk buat suntikan.. Dengan vitamin C Shaklee nih, semestinya harga mampu milik lah.. hehe :)

Anda berminat untuk dapatkan produk HOT vitamin C Shaklee? Bolehlah hubungi saya.. :)


Terima kasih kerana membaca. :)

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

No comments: