Skip to main content

Energizing Soy Protein (ESP) ialah Soya Non-GMO

Siapa suka minum soya? Cer angkat tangan... hehe :)

Air soya dikatakan bagus untuk mencantikkan kulit dan memutihkan kulit. Tapi, tahukah anda soya jenis apa yang sepatutnya kita minum? Haa.. Saya nak berkongsi dengan anda yang gemar meminum air soya. Soya non-GMO ialah soya yang bagus untuk kesihatan. 

Eh, eh.. apekebendenye pulak soya non-GMO tu? 


Soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism) ialah soya yang diproses dengan suhu yang rendah. Soya non-GMO amat bagus untuk kesihatan kerana kandungan zat atau nutrisinya dapat dikekalkan dan tidak diubahsuai. 

Shaklee ialah syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Kajian yang dijalankan oleh Dr Shaklee pada awal 70-an membuktikan bahawa protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul. Energizing Soy Protein  (ESP) merupakan produk berasaskan soya yang telah dikeluarkan oleh Shaklee. Untuk pengetahuan anda, ESP telah diiktiraf oleh seluruh dunia kerana memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Ok lah.. bagi anda yang gemar saaangattt minum soya, apa kata anda ambil ESP. Energizing Soy Protein semestinya soya non-GMO, tiada pewarna, perasa dan pemanis tiruan. :)

Entry berkaitan ESP:


Terima kasih kerana membaca!

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

Comments

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

AMANAT RASULULLAH S.A.W

Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!! Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak

Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahwa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' hendaklah dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tida…