07 March 2015

Energizing Soy Protein (ESP) ialah Soya Non-GMO

Siapa suka minum soya? Cer angkat tangan... hehe :)

Air soya dikatakan bagus untuk mencantikkan kulit dan memutihkan kulit. Tapi, tahukah anda soya jenis apa yang sepatutnya kita minum? Haa.. Saya nak berkongsi dengan anda yang gemar meminum air soya. Soya non-GMO ialah soya yang bagus untuk kesihatan. 

Eh, eh.. apekebendenye pulak soya non-GMO tu? 


Soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism) ialah soya yang diproses dengan suhu yang rendah. Soya non-GMO amat bagus untuk kesihatan kerana kandungan zat atau nutrisinya dapat dikekalkan dan tidak diubahsuai. 

Shaklee ialah syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Kajian yang dijalankan oleh Dr Shaklee pada awal 70-an membuktikan bahawa protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul. Energizing Soy Protein  (ESP) merupakan produk berasaskan soya yang telah dikeluarkan oleh Shaklee. Untuk pengetahuan anda, ESP telah diiktiraf oleh seluruh dunia kerana memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Ok lah.. bagi anda yang gemar saaangattt minum soya, apa kata anda ambil ESP. Energizing Soy Protein semestinya soya non-GMO, tiada pewarna, perasa dan pemanis tiruan. :)

Entry berkaitan ESP:


Terima kasih kerana membaca!

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...