10 August 2009

09 OGOS 2009


Perjalanan dari Changlun- Jitra- Langgar- Kulim- Mutiara, 1737; 8.30 pm

~ Terjumpa housemate skuter hijau, (kami bergerak dulu ye). Hati2 bawak motor.
~ Highway jammed. Ternampak sebuah lori terbalik. Nampak macam ada kesan terbakar. Tak tau bawak muatan apa. Pihak bomba uruskan perjalanan jalan raya- halang orang ramai daripada berhenti untuk tengok kejadian tu...
~ Konvoi motor-motor besar-> orang yang last lambai kat 7005. Heeee =p
~ Dah sampai Kulim, gelap-gelita. (Apa kena pulak nih? Ntah, ntah Mutiara dalam kegelapan? Roger budak kelaparan hari Sabtu =D)
~ Jalan jammed. Perayaan Hindu- ramai bapak polisi- kawal perarakan tersebut. Nampak depa bawak Tuhan depa. Masa lalu tepi tu rasa semacam ja. Takut kot-kot depa hilang kawalan. Terlalu fanatik dengan Tuhan depa.
~ Dah melepasi traffic light, lalu kawasan gelap- kiri kanan ladang kelapa sawit. Tiba-tiba, satu makhluk (nampak macam putih- ilusi aku je kot) terlanggar bahagian depan 7005. Driver kata burung ja kot. (Malam-malam ni jangan cakap tak ketahuan sangat. Jaga mulut tu. Jangan tegur tak tentu pasal).
~ Alhamdulillah, selamat jumpa Mutiara 1737 selepas beli pelbagai 'order' daripada kanak-kanak dgn org Jepun tu. (^_^)

1. Apa yang ALLAH nak tunjuk kat aku sebenarnya?
2. Sabda Nabi s.a.w: "Sentiasalah kamu memperbaharui iman di hati kamu... Lalu sahabat r.a. bertanya bagaimanakah caranya Ya Rasulullah s.a.w.? Sentiasalah kamu menyebut:




* Suburkan iman dengan zikrullah * (",)



No comments: