21 September 2014

COACHING

Alhamdulillah tadi baru je selesai coaching dengan leader saya, Puan Imma. Senang je dengan bisnes Shaklee ni. Kalau nak coaching tak perlu nak keluar rumah, tak perlu face to face. Medium perhubungan kami selalunya ialah WhatsApp, telegram, dan email. Kami bukan tak jumpa langsung. Ada sesekali kami akan berjumpa seperti di Master Celebration (Mascel), family day, dan mungkin juga masa membeli produk Shaklee di branch. Hehe...

Hari ni saya belajar berkenaan cara untuk mengurus customer. Saya kongsikan serba sedikit apa pelajaran yang saya dapat malam ni eh.. 

Dalam mana-mana perniagaan, customer ialah aset paling penting. Hebat penangan customer nih. Kalau customer berpuas hati dengan layanan atau servis yang diberikan, mereka dengan hati yang gembiranya akan merujuk kepada kita kembali. Lagi satu, customer ni mempunyai kuasa 'mouth sharing' yang hebat. Haa.. penting kan customer nih.. :)
Gambar tu ialah salinan daripada group whatsapp. Kalau simpan dalam phone saja nanti risau hilang. Lagi satu, ilmu ni kalau kita baca, kemudian tulis insyaAllah lagi mudah untuk diserap atau ingat (eh.. eh... serap-serap macam vitamin pulak kan... hehe).

Ok, semoga bermanfaat dan berjumpa di lain entry. :)

Syikin Maarop | 019-4507626 | Emel: syikinmaarop@gmail.com | Shaklee Independent Distributor: 1091278

2 comments:

ANIM said...

tq sudi singgah blog kak anim..

p/s kalau sedih, kak masak tapi tak makan. bagi orang makan...heee. badam dh boolat..

AtieYusof said...

Shaklee memang trend sekarang ni kan? good luck ya... betul tu Customer always right..hehe
salam kenal, follow sni #31 :)

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...