02 February 2015

Jerawat Di Wajah Berkurang Selepas Mengambil Vitamin C

Jerawat yang tumbuh di muka boleh disebabkan oleh hormon, pemakanan, dan juga persekitaran. Kadang-kadang kalau stress pun boleh menimbulkan jerawat.. Bagi perempuan pula, kalau waktu 'bendera merah' tu mesti akan naik satu atau dua biji jerawat di muka.. Haa, ni pengalaman saye lah tu.. hehe :) Ada juga kajian yang mengatakan bahawa makanan yang berminyak boleh juga menimbulkan jerawat di muka kita..

Saya rasa semua wanita mengidamkan wajah yang cantik, kulit licin dan berseri. Saya nak kongsikan testimoni daripada pelanggan yang mengamalkan Sustained Release Vitamin C Shaklee. Pada awalnya, muka pelanggan ni agak berjerawat terutama di bahagian pipi. Tetapi setelah consume Vitamin C, alhamdulillah jerawatnya semakin berkurang. :) Kulit muka pun licin dan berseri-seri.. Wahh! Best ke syok? :)


*Sumber dari facebook.

Keistimewaan SR Vitamin C Shaklee ialah sistem pembebasan berterusannya. Setiap satu jam, sebanyak 100g vitamin C akan dilepaskan. Memandangkan vitamin C ni jenis larut air, maka kita perlulah kekalkan pengambilannya supaya badan kita mendapat sumber vitamin C secukupnya. 

Selain meningkatkan imunisasi, vitamin C juga dapat menentang infeksi bakteria dan melegakan inflamasi (keradangan).  


Terima kasih kerana membaca!~

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

2 comments:

Azizah Green Line said...

Jijah ada vit c ni tp xcomplient nk mkn.. terbiar je.huu

syikin maarop said...

Ish, sayang tu kalau terbiar macam tu jer.. Nak tau cara makan yang betul? Meh pm saya.. kita sembang-sembang..

syikinmaarop@gmail.com

:)