17 February 2015

Libster Award

Terma dan syarat utk join Liebster Award ini adalah seperti berikut:

Mention the person who nominated you with link.
  1. Answer the questions.
  2. Nominate other bloggers.
  3. Create the questions.
  4. Notify your nominate.
------------
Pertama kali saya di tag. Hehe.. Tanjat aiii.. :)

Terima kasih kepada Cik Candy kerana sudi tag saye.. Jom! Kita tengok soalan-soalan cepu cemas yang ditanya oleh cik Candy ni. Ini jawapan saya, cik Candy.. :)

1)Keluarga berada or keluarga miskin mana lagi bahagia?
Kedua-duanya boleh bahagia sekiranya berlandaskan iman dan taqwa.

2)Lelaki or Perempuan yang mane lagi banyak persaingan?
Perempuan. Sebabnya, wanita bermain dengan emosi dan bab persaingan ni memang sangat berkait dengan perempuan. hehe

3)Cipta satu kata-kata semangat untuk Cik Candy.(bebas)
All the best, Cik Candy! :)

4)Ape motif korang Blogging?
Tambah ilmu dan kenalan.

5)Pandangan korang mengenai blog cik Candy?
Kreatif dan inovatif. :)

6)Lagu yang korang suka, sebab?
Hanie Soraya - Hujung Dunia. Sebab lagu ni ada ciri-ciri motivasi dalam lirik lagunya.

7)IPTA or IPTS lagi berkualiti ? bincangkan.
IPTA. Ini kerana IPTA lebih mengutamakan kebajikan pelajar dan tenaga pengajarnya juga terdiri daripada mereka yang berpengalaman.

8)Belajar or Kerja yang mana korang lagi Suka? Sebab?
Belajar. Sebabnya menuntut ilmu tak akan habis selagi mana nyawa dikandung badan. Plus, awet muda.

9)Lelaki or perempuan lagi boros?
Lelaki. Sebab saya seorang yang berjimat cermat. hehe :)

10)Perlu ke perempuan kena pandai masak sebelum kawin? Pandangan korang ?
Tak perlu. Sebab, cooking is a long life learning. Lepas kawin pun boleh pandai masak. Tapi kelebihan kepada perempuan yang memang handal memasak ketika masih anak dara. Bak kata orang, macam pisang goreng cheese. :)

Sekian, jawapan dari saya. Diharapkan jawapan-jawapan ini dapat mememenuhi kehendak Cik Candy.. hehe :)

Random tag: Chooyaya :)

1) Tiga perkataan yang menggambarkan diri anda.
2) Makanan kegemaran
3) Moto hidup anda
4) Tujuan anda berblog
5) Tempat percutian yang paling best

2 comments:

Cik Candy said...

Wah suka.. suka..suka sngat dgn jawapan soalan no 10 tu. Olalalaaa.. tak pandai mask pun takpe janji rajin berusaha. (=

Scdha Sein said...

No 10 tu... SS pandai masak gak... Masak air je... Pastu campak maggi... Ha Ha Ha...