Skip to main content

Libster Award

Terma dan syarat utk join Liebster Award ini adalah seperti berikut:

Mention the person who nominated you with link.
  1. Answer the questions.
  2. Nominate other bloggers.
  3. Create the questions.
  4. Notify your nominate.
------------
Pertama kali saya di tag. Hehe.. Tanjat aiii.. :)

Terima kasih kepada Cik Candy kerana sudi tag saye.. Jom! Kita tengok soalan-soalan cepu cemas yang ditanya oleh cik Candy ni. Ini jawapan saya, cik Candy.. :)

1)Keluarga berada or keluarga miskin mana lagi bahagia?
Kedua-duanya boleh bahagia sekiranya berlandaskan iman dan taqwa.

2)Lelaki or Perempuan yang mane lagi banyak persaingan?
Perempuan. Sebabnya, wanita bermain dengan emosi dan bab persaingan ni memang sangat berkait dengan perempuan. hehe

3)Cipta satu kata-kata semangat untuk Cik Candy.(bebas)
All the best, Cik Candy! :)

4)Ape motif korang Blogging?
Tambah ilmu dan kenalan.

5)Pandangan korang mengenai blog cik Candy?
Kreatif dan inovatif. :)

6)Lagu yang korang suka, sebab?
Hanie Soraya - Hujung Dunia. Sebab lagu ni ada ciri-ciri motivasi dalam lirik lagunya.

7)IPTA or IPTS lagi berkualiti ? bincangkan.
IPTA. Ini kerana IPTA lebih mengutamakan kebajikan pelajar dan tenaga pengajarnya juga terdiri daripada mereka yang berpengalaman.

8)Belajar or Kerja yang mana korang lagi Suka? Sebab?
Belajar. Sebabnya menuntut ilmu tak akan habis selagi mana nyawa dikandung badan. Plus, awet muda.

9)Lelaki or perempuan lagi boros?
Lelaki. Sebab saya seorang yang berjimat cermat. hehe :)

10)Perlu ke perempuan kena pandai masak sebelum kawin? Pandangan korang ?
Tak perlu. Sebab, cooking is a long life learning. Lepas kawin pun boleh pandai masak. Tapi kelebihan kepada perempuan yang memang handal memasak ketika masih anak dara. Bak kata orang, macam pisang goreng cheese. :)

Sekian, jawapan dari saya. Diharapkan jawapan-jawapan ini dapat mememenuhi kehendak Cik Candy.. hehe :)

Random tag: Chooyaya :)

1) Tiga perkataan yang menggambarkan diri anda.
2) Makanan kegemaran
3) Moto hidup anda
4) Tujuan anda berblog
5) Tempat percutian yang paling best

Comments

Cik Candy said…
Wah suka.. suka..suka sngat dgn jawapan soalan no 10 tu. Olalalaaa.. tak pandai mask pun takpe janji rajin berusaha. (=
Scdha Sein said…
No 10 tu... SS pandai masak gak... Masak air je... Pastu campak maggi... Ha Ha Ha...

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

AMANAT RASULULLAH S.A.W

Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!! Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak

Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahwa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' hendaklah dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tida…