04 February 2015

Jika Mahu Berjaya Mestilah KONSISTEN

Assalamu'alaikum dan selamat petang.. :)

Semalam saya ada sembang-sembang dengan sorang kakak nih. Kami terjumpa kat satu kedai kecantikan nih.. 

Akak tu ramah sesangat.. Sampai laa dia boleh buka cerita yang dia sebenarnya pernah alami fibriod dan kanser servik. Hmm, kalau tengok pada susuk tubuh kakak tu macam tak percaya jer dia ada penyakit tu semua.. Saya tengok kakak ni happy dan ceria je.. Macam tak ada suatu kesulitan pun dalam hidup dia.. 

Dalam masa kami dok sembang-sembang tu, dia ada cerita rahsia awet muda dia. Ehh, memang macam tak percaya umur kakak tu dengan wajah dia kalau anda tengok. hehe.. :) Dia cerita laa sebenarnya dia ada ambil supplemen untuk kesihatan. Ceritanya lagi supplemen ni penting sebab tak semestinya makanan yang kita makan tu masih terjaga zatnya. Nutrisi dalam makanan ni kadang-kadang boleh hilang disebabkan cara masakan kita. Tambahan pula sekarang ni ada cara pantas untuk mengeluarkan produk. Contohnya buah-buahan yang kita makan tu belum pasti seratus peratus organik. Jadi, ini boleh mempengaruhi kesihatan tubuh kita. Sebab tu jugaklah penyakit ni boleh kena kat sesiapa saja tak kira usia. Kanak-kanak pun dah boleh hidap obesiti, kan? :)

Lagi satu sharing daripada kakak tu, katanya konsisten untuk makan supplemen tu penting. Janganlah cepat sangat untuk dapatkan perubahan lepas makan supplemen tu. Baru je makan supplemen selama seminggu dah kata supplemen tu tak berkesan.. Haa, tak boleh laa macam tu ye.. :)

Supplemen pilihan saya ialah Shaklee. Bagaimana pula dengan anda?

Eh! tetiba panjang plak saya mengomel petang nih.. :)

Salam sayang... Syikin Maarop :)

No comments: