14 October 2014

ALKISAH JARI LUKA

Tragis tak tajuk entry saya kali nih? hehe..

Alkisahnya saya nak potong ubi keledek untuk dijadikan sarapan pagi esok.. Tetiba macam mana ntah, pisau tu terkena jari kiri telunjuk saya ni.. Macam mana rasanya? hehe... 
Betapa nikmatnya terkena torehan pisau.. :)
Sebenarnya ni gambar ehsan google.. Luka di jari saya sebenarnya agak besar, 
lebih kurang 1 cm.. 

Selalunya saya akan cuba letakkan minyak gamat selepas membasuh luka di jari.. Tapi kali nih saya cuba sapu krim pelbagai guna, herbal blend.. Alhamdulillah darah berhenti mengalir dan luka di jari pun cepat kering..

Lepas tu sebelum tidur, saya ambil sebiji zinc complex Shaklee.. Zinc ni amat bagus untuk penyembuhan luka. Ibu yang sedang berpantang pun digalakkan mengambil zinc kerana cepat menyembuhkan luka  dan zinc juga bertindak sangat sesuai untuk penjagaan kulit.

Antara kebaikan zinc complex ialah:
-mengatasi masalah keradangan kulit seperti ekzema dan jerawat
-membantu mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman
-melindungi kesihatan prostat
-mengurangkan risiko kanser prostat untuk lelaki
-memulihkan masalah kurang selera makan dan kehilangan berat badan
-menguatkan antibodi tubuh untuk melawat penyakit
-mengurangkan masalah rambut gugur
-meningkatkan kemampuan seksual bagi lelaki
-membantu wanita dalam proses ovulasi dan penguncupan uterus

Jika anda nak cuba produk-produk hebat Shaklee, silalah hubungi saya :)

Terima kasih. Nantikan entry saya yang seterusnya..

Salam sayang..
Syikin Maarop - 0194507626 - syikinmaarop@gmail.com

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...