Skip to main content

RESEPI RAHSIA

Sebelum tidur, selalunya saya akan minum segelas ESP untuk kesegaran esok hari serta pemulihan tekstur kulit.. Sebenarnya sel-sel dalam badan kita beroperasi dengan baik sekali waktu kita sedang tidur.. 

Bagi saya, supplemen amat penting seperti kita memerlukan petrol untuk memandu kenderaan. Kalau takda minyak, macam mana kereta tu nak jalan, kan? Haa.. macam tu jugaklah pentingnya mengambil supplemen sebagai pelincir badan kita 
agar sihat dan cergas.

Untuk malam ni, saya nak share resepi rahsia energizing soy ptotein (ESP). 
Resepi ni memang terbukti marvellous dan terrrlajakk sedap! hehe.. :) 

Cara-caranya ialah:
-Rendam 2 atau 3 biji kurma dalam segelas susu segar
-Biarkan beberapa jam atau semalaman dalam fridge. Jangan lupa add on 1 sudu besar ESP (Kena blend sebab ia menjadikan tekstur campuran lagi halus. Sedappp!)

-Tambah badam untuk rasa lebih enak


Campuran resipi di atas memang marvellous, lazat, energized dan yang best sekali ialah khasiatnya. Ia mencantikkan semua sel kat badan kita ni termasuk sel luaran dan dalaman. Kulit kita pulak akan menjadi gebu, berseri, licin, dan anjal.


Resepi ni memang terbukti secret recepi kerana kebanyakan testimoni yang diterima menyatakan akan kelazatan rasa ESP. Yang penting, kesannya terhadap tubuh badan dan kulit tuu yg paling bessttt! :)
Terima kasih kak Cery atas resepi rahsia nih.. :)
Selamat mencuba! :)

Terima kasih kerana membaca.

Comments

Popular posts from this blog

BERNIAGA ITU SUNNAH NABI s.a.w

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Perniagaan merupakan sunnah nabi s.a.w. Terdapat juga sabda Nabi Muhammad s.a.w. bahawa 9/10 pendapatan datangnya daripada perniagaan.
Rasulullah s.a.w. pernah bersabda dalam satu hadis bermaksud: "9/10 rezeki itu adalah datang daripada perniagaan." (Hadis riwayat Tirmizi).
Aktiviti perniagaan bukan sahaja melibatkan perkara jual beli barang fizikal. Malah ia juga melibatkan seluruh aspek kehidupan kita dari segi pembinaan sahsiah diri (bersikap jujur, adil, toleransi, dan sebagainya semasa berniaga), membina ukhuwwah (jaringan pemasaran-marketing), dan menjadi seorang peniaga yang kreatif supaya perniagaan itu kekal.
Dan hari ini melalui perniagaan, saya menerima satu kemanisan iman apabila seorang pelanggan (customer) menyatakan arwah ibunya sangat menghargai hadiah yang diberikan olehnya. Arwah ibunya memakai telekung yang dihadiahkan olehnya sehingga ke titisan nyawa terakhir. p/s: Haa.. Dah alang-alang saya tulis ni,…

Resepi Nugget Ayam - Homemade

Nugget ialah makanan kegemaran saya.. Selalunya, saya akan beli nugget ayam keluaran Ayamas kalau singgah ke pasaraya. Nugget bukan saja menjadi kegemaran kanak-kanak, orang dewasa (macam saya ni...) pun suka jugak, kan? hehe. Meh saya kongsikan resepi mudah membuat nugget ayam. Resepi ni diambil daripada blog Chena Chenis. Nugget buatan sendiri semestinya selamat, bersih dan dijamin halal.. :) 
Bahan-Bahan:
isi ayam (400gm)4 sudu besar mayonisSedikit garam1 sudu kecil lada sulah2 sudu besar tepung gandumSerbuk rotiSebiji telurCara-caranya: Blend atau kisar isi ayam sampai hancur.Kemudian masukkan bahan-bahan kecuali telur dan serbuk roti.Gaul sampai sebati.bentukkan mengikut citarasa masing-masing.Celup ke dalam telur dan golekkan di atas serbuk roti.Panaskan minyak dan goreng. Inilah hasilnya selepas di goreng. 
Selamat mencuba! 

AMANAT RASULULLAH S.A.W

Wahai manusia dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan !!! Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak

Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu pula. Ingatlah bahwa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti akan membuat perhitungan atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' hendaklah dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar maka berjaga-jagalah supaya kamu tida…