10 October 2014

GASTRIK OH GASTRIK!

Assalamu'alaikum dan selamat petang.

Alhamdulillah kita berjumpa lagi pada hari Jumaat yang penuh berkat. Dah berselawat kepada Baginda s.a.w.? Sudah baca surah Al-Kahfi? Didoakan amalan-amalan kebajikan yang kita lakukan mendapat redha dari-NYA.

Hari ni saya nak kongsi kisah hidup saya. Beberapa tahun yang lalu saya sukar untuk ambil sarapan waktu pagi. Dalam erti kata lain, saya selalu skip breakfast. Apa kesannnya kepada kesihatan saya? Lama kelamaan saya sering berasa pedih perut. Paling kronik saya pernah rasa macam nak pitam sebab biarkan perut kosong. hehe.. :)


Tahukah anda tanda-tanda gastrik? Simptom-simptom gastrik ialah:
1. Kerap muntah
2. Muntah berdarah
3. Rasa pedih perut
4. Kurang selera makan
5. Najis berwarna hitam

Apabila dah sampai peringkat teruk, saya mula mengambil energizing soy protein (ESP). Alhamdulillah, perut saya dah tak meragam lagi... ESP bukan sahaja dapat mengurangkan gastrik, malah bila saya minum ESP ni ada juga kesan sampingan yang lain. Kulit muka saya yang dahulunya kering kembali normal. Rakan-rakan pun turut perasan perubahan pada wajah saya (aisehh angkat bakul laa plak..). Syukur kepada Allah.

Semua orang nak sihat dan cergas. Pelaburan untuk supplemen tidak pernah merugikan. Yang penting, supplemen yang diambil itu mestilah diakui ketulenan dan keaslian sumbernya.

Saya memilih Shaklee sebagai supplemen harian saya. Anda pula bagaimana? :)

Salam sayang...
Syikin Maarop - 0194507626 - syikinmaarop@gmail.com

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...